sábado, 26 de enero de 2008

Redes Sociales

He presentado la importancia que en procesos de selección cobran hoy las redes sociales o redes de contactos.

Respecto a "Cuáles son las redes sociales más exitosas" - midiendo el éxito por cantidad de visitas- ComScore (1) elaboró un listado que muestra un ranking entre las redes sociales en Estados Unidos en octubre de 2007. En el primer lugar MySpace, con Facebook siguiendolo de cerca.
Facebook creció en 2007 un 128%, pasando de 15.000 usuarios en 2006 a casi 33.000 en octubre de 2007. En tercer y cuarto puesto se encuentran Flickr y Windows Live Spaces. Flickr cerció un 138%, Digg.com un 280% y Linkedin con un 257%.

(1) Que es ComScore?

comScore, Inc. is a global leader in measuring the digital world. This
capability is based on a massive, global cross-section of more than 2 million consumers who have given comScore permission to confidentially capture their browsing and transaction behavior, including online and offline purchasing. comScore panelists also participate in survey research that captures and integrates their attitudes and intentions. Through its proprietary technology, comScore measures what matters across a broad spectrum of behavior and attitudes. comScore analysts apply this deep knowledge of customers and competitors to help clients design powerful marketing strategies and tactics that deliver superior ROI. comScore services are used by more than 800 clients, including global leaders such as AOL, Microsoft, Yahoo!, Verizon, Best Buy, The Newspaper Association of America, Tribune Interactive, ESPN, Fox Sports, Nestlé, MBNA, Starcom USA, Universal McCann, the United States Postal Service, Merck and Expedia. For more information, please visit
www.comscore.com.

No hay comentarios: